Lindner Lintrac 130 trekker

Machine of the year

Deze onderscheiding ontving de LINDNER (al meer dan 70 jaar fabrikant van tractoren uit Oostenrijk) voor de LINTRAC 130 Tractor op de AGRITECHNICA 2019 in Hannover.

KENMERKEN

  • De Lindner Lintrac 130 is (als eerste Lindner tractor) uitgevoerd met de nieuwe en uitzonderlijk schone Perkins Syncro motor Stage 5, met een cilinderinhoud van 3,6 liter en 136 pk (100 kW) , evenals een enorm koppel van 530 Nm.
  • Het is de sterkste tractor die Lindner aanbiedt.
  • Compact en relatief licht eigen gewicht.
  • De optionele vierwielbesturing – met achterasbesturing tot 20 graden – maakt deze trekker uniek.
  • Meedraaiende voorwielspatborden en bestuurbare achterwielen maken de trekker heel wendbaar.
  • De achterwielbesturing kan in vier verschillende standen worden gebruikt: (1) normaal recht, (2) meesturend, (3) vertraagd meesturend en (4) ‘krab – hondengang sturend’, voor minder bodemdruk of hellingen.
  • De Lindner geveerde vooras (standaard op de 50 km/u-versie) in combinatie met de luchtgeveerde cabine maakt rijden veilig en comfortabel.
  • Traclink Mobile met Bluetooth voor geheugen van diverse afstelling van verschillende werktuigen.

SPECIFICATIES

Cabine

  • De TracLink-cabine is uitgevoerd met vlakke vloer en twee openslaande deuren om ruim in en uit te kunnen stappen.
  • De voor-, achter- en zijramen kunnen worden geopend. Het grote voorraam garandeert tevens optimaal zicht.
  • De comfortstoel met luchtvering biedt –  in combinatie met de (optionele) cabinevering – comfortabel zitcomfort.

Bediening

  • Rijden met de Lintrac is eenvoudig: start de motor, selecteer de rijrichting, geef gas en stuur.
  • De bedieningselementen zijn teruggebracht tot de essentie en zijn aangebracht in het instrumentenpaneel, de armsteun en de zijbedieningsconsole.
  • Op de LDrive-controller op de armleuning zijn de belangrijkste rijfuncties zijn gecombineerd: knoppen voor kruipmodus, voetgangmodus, cruise control, de vierwielaandrijving en het differentieel.
  • Het chassis of de hydraulica zijn nauwkeurig afgesteld met behulp van de draaiknop en de bevestigingsknop op de monitor of op de armleuning.

Monitor

  • Een digitaal dashbord voor alle instelbare functies van transmissie en hydrauliek en de LUXE MULTI CONTROLLER met 15 functies armbediening maakt trekker rijden heel comfortabel.
  • De navigatie van TracLink Smart is gemakkelijk te begrijpen via het nieuwe touchscreen van de ‘Touch I.B.C. Monitor PRO’. De Lintrac 130 herkent, via Bluetooth, welk werktuig wordt gebruikt en registreert de afstellingen van het betreffende werktuig.

Motor

  • De 3,6-liter Perkins Syncro-Motor levert 136 pk (100 kW).
  • Het ontwikkelt een enorm koppel van 530 Nm bij 1400 tpm met een zeer steile koppeltoename van meer dan 40%.
  • Deze eigenschappen zorgen voor een krachtig opstartgedrag op hellingen en tijdens sleepwerkzaamheden.
  • In samenwerking met de TMT-transmissie kan de motor op lagere snelheid werken en is hij dus bijzonder zuinig in verbruik.
  • Door het deeltjesfilter wordt het uitlaatgasniveau 5 bereikt.
 

Transmissie

  • Traploze TMT11-ZF-transmissie van de tweede generatie.
  • De high-traction-modus verhoogt de tractie tot maximaal acht kilonewton.
  • Snelheden zijn traploos van -20 tot +43 km / u (optioneel tot +50 km / u) met verlaagd motortoerental. 
  • De 4-wegs achteraftakas met startregeling werkt met 540 / 750 / 1000 / 1400 U/min.

Hydrauliek

  • De krachtige hydrauliek van BOSCH met variabele pomp levert 88 l/min.
  • De Lintrac werkt met een axiale zuigerpomp, die het hydraulische vermogen traploos regelt van 4 tot 88 l/min (optioneel ook 100 liter).  Het levert altijd de benodigde hoeveelheid olie. Vermogensverliezen worden daardoor geëlimineerd. 
  • De hydrauliek wordt bediend via de multifunctionele joystick op de LDrive-armleuning. 
  • De fronthef is verkrijgbaar met EFH en EFD: de elektronische frontdrukregeling regelt hoogte en druk bij het werken met de bijvoorbeeld een sneeuwploeg. 
  • De elektronische koppelingsregeling EHR in de Lintrac 130 is uitgerust met AHC. 
  • Zoals met alle Lindner-voertuigen, heeft de Lintrac ook een gescheiden olie circuit voor hydrauliek/stuurinrichting en transmissie.

Remmen

  • Hydraulisch bediende natte schijfremmen aan de achterzijde met automatische activering van alle wielen (OPTI-STOP).

Verlichting

  • De LED werklampen en LED achterlichtboog zorgen voor een optimale zichtbaarheid in het donker.

Foto's